Opintojakson kuvaus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuasi sinä:
Ymmärrät asiakasymmärryksen merkityksen osana palvelumuotoilua.
Tunnistat erilaisia asiakastiedon lähteitä.
Ymmärrät, miten erilaisia tietolähteitä yhdistelemällä syntyy kokonaisvaltaista asiakasymmärrystä.
Osaat kiteyttää asiakasymmäryksen asiakasprofiiliksi.
Pystyt visualisoimaan asiakasprofiilin sisällön havainnolliseksi profiilikortiksi.
Sisältö:
Opintojaksolla tutustutaan palvelumuotoiluun erityisesti asiakasymmärryksen näkökulmasta. Tehtävänäsi on toimia kuvitteellisen vähittäiskaupan apuna ja muodostaa profiilikortti yhdestä asiakastyypistä. Asiakastietoa on koottu opintojaksoalustalle valmiiksi. Lyhyiden teoriaosuuksien pohjalta pääset itse kokeilemaan, miten asiakasymmärrys kiteytetään, ja visualisoit lopulta oman profiilikortin. Opintojaksoon sisältyy myös vertaisoppimista: pääset näkemään ja arvioimaan myös muiden saman aineiston pohjalta tekemiä profiilikortteja.
Arviointikriteerit
Arviointi:
Hyväksytty / Hylätty
Opintojakson työskentelytavat ja aikataulutus
Käytössä opettajan jakama verkkomateriaali, joka koostuu videoista, artikkeleista sekä oppimisalustan muista materiaaleista.
Opintojakson tiedot
1.2.-30.4.2023. Ensimmäinen aloitus 1.2.2023. Opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden (1) viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.
Opintojakson keskimääräinen suoritusaika on yksi kuukausi. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 30.3.2023.