Opintojakson nimi
Managerointi- ja välittäjäosaaminen musiikkibisneksessä
Opintojakson ajankohta
08.05.2024 - 14.06.2024
Korkeakoulu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
Opintojakson kieli
Suomi
Opintopisteet
5 OP
Opintojakson ala
Kulttuuriala, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala, Yrittäjyys
Opettaja
Mika Karhumaa
Tarjotaan avoimen opiskelijoille
Maksullinen
Taso
AMK
Opintojakson kuvaus
Opintojakson sisältö:
- Musiikkibisneksen dynaaminen toimintaympäristö ja siellä tapahtuvan managementin eri funktiot
- Managementin kolme toimintasektoria
- Managementin relevantit yleisöt
- Online presencen merkitys, lähtökohdat, tavoitteet ja siihen kytkeytyvä passiivinen promootio
- Sosiaalisen median pääoma ja sen muodostaminen
- Moderni brändin rakentaminen ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin, arvoihin ja toivomuksiin
- Kommunikaatio artistin kanssa
- Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
- Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia
- Tekoäly ja sen merkitys promootiossa
Opintojakson osaamistavoitteet:
- Opiskelija tunnistaa modernin musiikkibisneksen eri yleisöt sekä niiden väliset vuorovaikutussuhteet.
- Opiskelija osaa rakentaa itselleen ja edustamalleen artistille sen strategisia tavoitteita tukevan online presencen.
- Opiskelija sisäistää passiivisen promootion tavoitteet sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.
- Opiskelija osaa kehittää edustamansa artistin brändikuvaa nykyaikaisia ideaaleja mukaillen.
- Opiskelija osaa keskustella artistin kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.
- Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja osaa hyödyntää niitä artistin promootiota toteutettaessa.
Course Content:
- The dynamic operating environment of the music business and its various functions in management
- The three operational compartments of management
- Music business audiences for management
- The significance of online presence, its foundations, goals, and passive promotion linked to it
- The value of social media capital and its formation
- Modern brand building and commitment to the attributes, values, and desires of the artist
- Communication with the artist
- The significance and content of a manager agreement
- The importance of intermediation as part of management
- Artificial intelligence and its significance in promotion
Learning Objectives:
- Students will identify various audiences within modern music business and their interactions.
- Students will be able to build an online presence supporting strategic objectives for themselves and the artists they represent.
- Students will comprehend the objectives of passive promotion and effectively utilize it to enhance social media capital.
- Students will develop the artist’s brand image in line with modern ideals.
- Students will engage in discussions with artists, create collaborative action plans, and execute them.
Arviointikriteerit
Numeerinen arviointi 1-5.
Opintojakson lisätiedot
Mika Karhumaa: The Art of Music Business Management – For Artists & Managers (2022 tai uudempi) kirja suositeltavaa selattavaksi ennen kurssin alkua. Sitä löytyy hyvin Suomen kirjastoista.
Ilmoittautumistiedot
Ilmoittautuminen sähköisellä lomakkeella avautuu 11.3.2024 klo 8.00. Opintojakso on maksuton läsnäoleville tutkinto-opiskelijoille, avoimen amk:n polkuopiskelijoille sekä ammatillisten opettajakorkeakoulujen opiskelijoille ja vaihto-opiskelijoille. Linkki lomakkeelle löytyy tämän sivun yläosasta. Huom. SeAMKin omat opiskelijat ilmoittautuvat Peppi-järjestelmän kautta.
Avoimen AMK:n yksittäisiä opintojaksoja suorittaville opiskelijoille opintojakso on maksullinen (10€/opintopiste). Maksullisena opintojaksolle ilmoittautumiseen on oma ilmoittautumislomake, joka julkaistaan 11.3.2024 tämän sivun yläosassa.
The courses are free of charge for degree students at universities of applied sciences and for Open Studies’ path students. Also students from schools of professional teacher education and exchange students may select courses and complete the courses free of charge. The enrollment period begins on 11th March at 8 am. See Enroll button in the beginning of this page. Notice! The degree students of SeAMK sign up through Peppi (https://peppi.seamk.fi).