Non-stop
Course name Game Programming with Unity
Course date 06.02.2020 - 31.12.2025
Institution Metropolia University of Applied Sciences
Course language Finnish
Credits 5 ECTS credit

Field Technology HUB
Teacher viopesupport@metropolia.fi
Email
Available for open UAS No
Level Bachelor

Queries related to enrolment practices
Enrolment period 06.02.2020 - 31.12.2024
Implementation plan
Enrol
Course enrolment info

Game Programming with Unity

06.02.2020 - 31.12.2025

Course description

Tämän kurssin aikana tutustut pelimoottori Unityn peruskäyttöön. Pelien tekeminen vaatii monia erilaisia taitoja ja työntekijöitä, ja myös pelimoottoreita käytetään monin eri tavoin. Esimerkiksi:

  • Kenttäsuunnittelijat käyttävät Unityä pelikenttien luomiseen
  • peligraafikot tuovat Unityyn tekemiään kuvia ja 3D-malleja
  • ohjelmoijat kirjoittavat koodia, jonka avulla Unityssä tehdyt pelit toimivat halutulla tavalla.

Sinun ei välttämättä tarvitse opetella Unity-ekspertiksi jokaisella osa-alueella, vaan voit erikoistua tiettyihin Unityn osa-alueisiin.

Unityn perusteet

  • johdanto
  • mikä on Unity?
  • Unityn lataaminen ja asentaminen
  • uuden projektin luominen
  • Unityn käyttöliittymä

Unity kenttäeditorina

  • johdanto
  • mikä on kohtaus?
  • 3D-avaruudessa liikkuminen
  • pelikappaleiden liikuttaminen
  • labyrinttikentän tekeminen
  • materiaalien luominen ja asettaminen
  • muutosten tallentaminen ja muut materiaaliominaisuudet

Komponentit ja fysiikkasimulaatiot

  • johdanto
  • komponentit
  • fysiikkakomponenttien käyttö
  • lisätietoa fysiikkasimulaatioista
  • kappaleiden ryhmittäminen

Ohjelmoinnin perusteet

  • johdanto
  • 0hjelmoinnin perusteet
  • lausekkeet
  • muuttujat lausekkeissa
  • funktiot
  • ehtolauseet ja lohkot

Skriptit – Pelaajan ohjaimet

  • johdanto
  • skriptaaminen
  • pelaajan ohjaimet
  • aluksen liikkuttaminen
  • aluksen leijuminen
  • kameran ohjaimet
  • virheiden tarkistus

Skriptit – Kilpa-ajopeli

Prerequisites

Unityn peruskäyttö ei vaadi mitään erityisiä taitoja tai aiempaa kokemusta.

Unity on kuitenkin monimutkainen ohjelma, jonka käyttö peliprojektissa voi vaatia monenlaisia taitoja. Esimerkiksi: 3D-ohjelmien käytöstä voi olla hyötyä, jos käytät Unityä pelikenttien kasaamiseen ja 3D-kappaleiden asetteluun. Vastaavasti aiemmasta ohjelmointitaidosta on hyötyä, kun kirjoitat Unityn toimintaa ohjaavia skriptejä.

Assessment criteria

Kun opiskelija on tehnyt vähintään 80% tehtävistä, tulee hänen kurssiarvioinnin saamiseksi lähettää sähköpostiviestiä osoitteeseen: viopesupport@metropolia.fi

Arvioinnit pyritään viemään mahdollisimman nopeasi Metropolian opiskelijarekisteriin, mutta tutkintosääntömme mukaisesti enintään neljän (4) viikon kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet opiskelijan ilmoituksen opintojakson suorittamisesta.

Course way of working and time table

Kurssi on 100% itsenäisesti suoritettava kurssi jolle voi ilmoittautua ympäri vuoden 24/7. Kurssin voi suorittaa täysin omaan tahtiin, ajankohdasta tai paikasta riippumatta.

Oppimisympäristönä toimii Metropolian Viope-ympäristö.

Course info

Kurssi on 100% itsenäisesti suoritettava kurssi jolle voi ilmoittautua ympäri vuoden 24/7 ja kurssin voi suorittaa täysin omaan tahtiin, ajankohdasta tai paikasta riippumatta.

Course enrolment info

  • Kurssilla ei ole kurssikiintiötä joten kaikki halukkaat pääsevät suorittamaan sen.
  • Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi.
  • Kurssin suorittamisen voi aloittaa heti ilmoittautumisen jälkeen itselle sopivana ajankohtana.
  • Kurssin voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
  • Kurssisuorituksia kirjataan sitä mukaan kun opiskelijat saavat suorituksensa tehtyä.