Beskrivning
Osaamistavoitteet: Opiskelija osaa
- analysoida ja tulkita kuluttajakäyttäytymistä ja sen trendejä eri markkinatilanteissa
- hallita markkinatutkimuksen keskeiset menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytännössä
- hyödyntää kuluttajakäyttäytymisestä ja markkinatutkimuksista saatua tietoa markkinointistrategioiden kehittämisessä
Sisältö:
- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit
- Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät
- Markkinointistrategiat
- Markkinointi ja sen tehtävät
- Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi
- Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet
- Tutkimusstrategia ja menetelmät
- Tutkimuksen raportointi
Arbetsformer och schemaläggning
Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa:
- 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen
- 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen
- 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola
- 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola
Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä.
Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.
Anmälningsinformation
Tutkinto- tai polkuopiskelija: LAB on ottanut ristiinopiskelupalvelun (RIPAn) käyttöön 20.11.2024, joten ilmoittaudu omassa Pepissä/Pakissa kotikorkeakoulun ohjeiden mukaisesti.
****
Muut eli Avoin AMK ilmoittautuminen.
Ilmoittautuminen avoimen AMKin opiskelijoille alkaa 2.12.2024. Ilmoittaudu Avoin AMK ilmoittautuminen -linkin kautta. Hinta 75 €.