Opintojakson aikana arvioit ja kehität matkailualan yrityksesi markkinointiviestinnän saavutettavuutta, pääkohteena yrityksesi verkkosivujen ja -palveluiden saavutettavuus. • Ymmärrät mitä on digitaalinen saavutettavuus. • Osaat analysoida digitaalisten sisältöjen ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. • Osaat suunnitella ja toteuttaa yrityksesi digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuuden periaatteiden mukaisesti, erilaisten asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden. • Osaat tunnistaa ja huomioida saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa.
• Saavutettavuus ja asiakastarpeet • Saavutettavuus verkkosivuilla • Tiedostojen saavutettavuus • Videot ja sosiaalinen media
Opintojakso on suunnattu matkailualan opiskelijoille.
Opintojakso toteutetaan täysin verkossa. Opintojakso koostuu itsenäisestä verkkotyöskentelystä sekä aloitus-, väli- ja lopetuswebinaarista.
Opintojakso toteutetaan virtuaalisena Moodle- oppimisympäristössä. Opintojaksoon liittyvien webinaarien aikataulu julkaistaan opintojakson alussa.
• Opintojakson aloitussivu avataan Moodlessa 16.1.2023. • Opintojakso alkaa 30.1.2023. • Aloituswebinaari tiistai 31.1.2023 klo 16-18 • Online-ohjausaika tiistai 7.2.2023 klo 16-18 • 2. Webinaari tiistai 14.2.2023 klo 16-18 • Online-ohjausaika tiistai 14.3.2023 klo 16-18 • 3. Webinaari tiistai 21.3. 2023 klo 16-18 • Opintojakso päättyy 31.3.2023.
• Opintojakso päättyy 31.3.2021.
Materiaali:
Linnapuomi, A. & Salonlahti, O. 2015. Entä saavutettavuus? Ohje kulttuurikohteen saavutettavuudesta viestimiseen. Kulttuuria kaikille -palvelu / Yhdenvertaisen kulttuurin puolesta ry. Salo, O. 2013. Viestintää kaikille. Saavutettavan viestinnän opas. www.saavutettavuusvaatimukset.fi