Beskrivning
Tiesithän miten loistavia markkinoijia ruotsalaiset ovat?
Haluatko parantaa viestintätaitojasi ja oppia pohjoismaisesta markkinointiviestinnästä? Tällä kurssilla perehdyt markkinointiviestintään liike-elämän esimerkkien, mainosten, postausten, blogien ja podien avulla. Opit markkinoimaan ruotsiksi eri kohderyhmille.
Osaamistavoitteet
- Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän sidonnaisuuden liike-elämän kulttuuriin pohjoismaissa.
- Opiskelija ymmärtää pohjoismaista liike-elämän kulttuuria ja maabrändejä. Hän analysoi markkinointiviestejä ja luo viestejä eri kohderyhmille hyödyntäen erilaisia kanavia.
- Opiskelija hallitsee markkinoinnin sanastoa, tuntee alan toimijoita, luo verkostoja sekä ymmärtää eri kulttuurialueiden erityispiirteitä ja niiden merkityksen markkinointiviestinnässä.
Sisältö
- Markkinointiviestinnän eri muodot.
- Pohjoismainen liike-elämän kulttuuri ja markkinointiviestinnän erityispiirteet.
- Pohjoismaisen markkinointiviestinnän analysointi.
- Tutustuminen pohjoismaisiin alan yrityksiin, organisaatioihin ja verkostoihin.
- Teksti- ja sanastoharjoitukset, kuuntelu- ja keskusteluharjoitukset.
Bedömningskriterier
Arviointikriteeri – arvosana 1
- Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuureja ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden.
- Hän tuntee alan toimijoita ja verkostoja.
- Hän ymmärtää monikanavaista markkinointiviestintää.
- Hän luo verkostoja.
- Hän viestii melko sujuvasti käyttäen ammattitermejä ja ymmärtää alakohtaista viestintää.
- Hän tuntee markkinointiviestinnän termistöä.
Arviointikriteeri – arvosana 3
- Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuurien erityispiirteitä ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden ja osaa soveltaa tietoa omassa viestinnässään.
- Hän analysoi ja luo erilaisia monikanavaisia markkinointiviestejä ruotsiksi.
- Hän luo verkostoja ja osaa viestiä sujuvasti ammattitermein ja luontevin rakentein.
- Hän ymmärtää hyvin markkinointiviestintää.
Arviointikriteeri – arvosana 5
- Opiskelija ymmärtää kulttuurisidonnaisen viestinnän merkityksen Pohjoismaissa ja osaa soveltaa osaamistaan markkinointiviestinnässä.
- Hän analysoi ja laatii erilaisia tehokkaita markkinointiviestejä ruotsiksi eri kanaville.
- Hän luo verkostoja, on aloitekykyinen ja seuraa alaa.
- Hän viestii sujuvasti, ammattimaisesti ja oma-aloitteisesti.
- Hän tuntee markkinoinnin termistöä.
Arbetsformer och schemaläggning
Online-opetusta torstaisin klo 14.00 – 16.45.
Anmälningsinformation
Mikäli opintojaksoa ei löydy ilmoittautumisaikana valikosta, on se jo täynnä.
Haaga-Helian tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle (SWE003AS2A) Pepin kautta Haaga-Helian ilmoittautumisaikana.