Service Desing: Palvelumuotoiluopintojen tarkoituksena on tarjota ajattelumalleja, käytönnön menetelmiä ja työkaluja opiskelijoille asiakaslähtöisten palveluiden muotoilemiseksi. Palvelumuotoilu perustuu muotoiluajatteluun, jossa yksittäisiä tapauksia ja yleisiä malleja sovelletaan ymmärryksen ja tiedon rakentamiseen niin asiakkaiden, käyttäjien kuin palvelun tarjoajan osallistumisesta palveluprosessiin. Tämän lähestymistavan tarkoituksena on suunnitella palvelut, jotka tasapainottavat asiakkaan, käyttäjän ja yrityksen tarpeet tavalla, joka luo laadukasta palvelukokemusta. Palvelumuotoilun prosessi voidaan nähdän etsimisen, määrittelyn, kehittämisen ja toteuttamisen toistuvina vaiheina.
Keskeisiä opittavia sisältöjä ovat:
Arviointiasteikko 1 – 5. Osaaminen arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin näyttöinä projektityöskentelyssä hankitussa osaamisessa.
Toteutus on tarjolla CampusOnlinessa vain suomeksi.