Fall
Course name Societal communication and social marketing (Master's level)
Course date 30.08.2024 - 02.12.2024
Institution HUMAK University of Applied Sciences
Course language Finnish
Credits 5 ECTS credit

Field 4everyone HUB
Teacher Pasi Toivanen
Email
Available for open UAS Chargeable
Level Master’s level

Queries related to enrolment practices
Enrolment period 14.08.2024 - 22.08.2024
Enrol
Course enrolment info

Societal communication and social marketing (Master's level)

30.08.2024 - 02.12.2024

Course description

Yhteiskunnallinen viestintä ja sosiaalinen markkinointi (YAMK) -opintojaksolla (linkki Humakin verkkokauppaan) perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Sisältö

  • sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
  • viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
  • yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Kohderyhmä 

Opintojakso sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille sekä erityisesti niille, jotka tekevät yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen tähtääviä hankkeita ja kampanjoita: kolmas sektori, vapaaehtoistyö, järjestöt, poliittiset puolueet, julkisyhteisöt, sosiaaliset yritykset.

Tavoitteet 

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
  • osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
  • kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
  • tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Prerequisites

Opintojakso edellyttää kykyä opiskella eurooppalaisen (EQF) tutkintojen viitekehyksen vaatimustason 7 (master-taso) opintoja. Oppimateriaalissa on englanninkielistä aineistoa.

Assessment criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla suoritettu-täydennettävä.

Course way of working and time table

Opintojakso on vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.

Opintojakson webinaarit (Zoom):

  • 13.09.2024 klo 09.15 – 12.00
  • 02.12.2024 klo 09.15 – 11.00

Course enrolment info

Humakin ohjeita CampusOnline -opiskelijoille löydät Opiskelijan oppaasta.

  • Lomakkeet ovat avoinna vain ilmoittautumisaikana – muista siis ilmoittautua ajoissa!
  • Täytä sähköpostiosoitteesi huolellisesti.
  • Kun olet lähettänyt lomakkeen, saat vahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. (Tarkista myös roskapostikansio ja ole tarvittaessa yhteydessä sähköpostitse: avoinamk@humak.fi.)
  • Jälki-ilmoittautumisia ei valitettavasti voida ottaa vastaan.

Huom! Mikäli kotikorkeakoulusi on Centria, HAMK, Karelia, Lapin AMK, Laurea, SAMK, Savonia, SeAMK, TAMK, Turun AMK, VAMK tai XAMK, käytä ristiinopiskelupalvelua (ripa). Lisätiedot ja tarkemmat ohjeet ilmoittautumiseen saat korkeakoulustasi. 

Ripasta löydät tietoa myös CampusOnline-sivulta.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.