Kevät
Opintojakson nimi Brändimarkkinoinnin uudet ilmiöt ja kanavat
Opintojakson ajankohta 27.01.2025 - 11.05.2025
Korkeakoulu Turun ammattikorkeakoulu
Opintojakson kieli Suomi
Opintopisteet 5 OP

Opintojakson ala Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala
Opettaja Turku AMK:n markkinoinnin lehtori Minna Teittinen
Email
Tarjotaan avoimen opiskelijoille Maksullinen
Taso AMK

Ilmoittautumiskäytäntöihin liittyvät kyselyt
Ilmoittautumisaika 03.12.2024 - 20.01.2025
Opintojakson toteutussuunnitelma
Ilmoittautumistiedot

Brändimarkkinoinnin uudet ilmiöt ja kanavat

27.01.2025 - 11.05.2025

Opintojakson kuvaus

Sisältö: Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Omavalintaisen ja oman kiinnostuksen pohjalta valitun lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, peli- ja virtuaalimaailmat, kohdentaminen, vastuullisuus, bränditeot, datan ja luovuuden liitto jne.), haetaan niistä tietoa ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa.

Edeltävyysehdot

Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa.

Arviointikriteerit

H-5

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearningissä. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 11.5.2025 jälkeen. Kokonaisarvosana muodostuu molempien osien tehtävien keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Opintojakson työskentelytavat ja aikataulutus

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:

Osa 1. Opitaan tuntemaan brändimarkkinoinnin uusia mahdollisuuksia perehtymällä erityisesti verkkomediassa ilmeneviin brändimarkkinoinnin trendeihin, uusiin ilmiöihin ja keinoihin. Aihepiiriä tutkitaan ja analysoidaan omavalintaisen ja omaan kiinnostukseen pohjautuvan lähdemateriaalin sekä esimerkkien avulla ja kirjoitetaan aiheesta essee/raportti.

Osa 2. Sovelletaan edellä opittua käytäntöön tutustumalla jonkin itse valittavan brändin toteutuneisiin markkinointitoimenpiteisiin sekä pohtimalla ko. markkinoinnin onnistumista suhteessa brändimarkkinoinnin uusiin mahdollisuuksiin. Laaditaan kehittämissuunnitelma ko. brändille uusiin verkkomarkkinoinnin keinoihin pohjautuen.

Tarkemmat tiedot ja ohjeet tehtävistä tulevat ItsLearning-alustalle.

Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 11.5.2025.

Opintojakson tiedot

Oppimateriaali: Brändimarkkinointiin liittyvää materiaalia oman valinnan mukaan – tarkemmat ohjeet ja lähdemateriaalivinkkejä ItsLearningissä.

 

 

Ilmoittautumistiedot

Opiskelijakiintiöt

  • Turku AMK: 25 opiskelijaa
  • Muut AMK:t 20 opiskelijaa
  • Avoin AMK: 5 opiskelijaa

Turun AMK:ssa on käytössä ristiinopiskelupalvelu, joten ilmoittaudu omassa Pepissä/Pakissa kotikorkeakoulun ohjeiden mukaisesti. Apua ilmoittautumiseen saat tarvittaessa campusonline@turkuamk.fi