Spring | Full
Course name Event Digital Marketing and Analytics
Course date 26.02.2024 - 17.05.2024
Institution Karelia University of Applied Sciences
Course language Finnish
Credits 3 ECTS credit

Field 4everyone HUB
Teacher Tuija Kainulainen
Email
Available for open UAS Chargeable
Level Bachelor

Queries related to enrolment practices
Enrolment period 28.12.2023 - 28.04.2024
Implementation plan
Course enrolment info

Event Digital Marketing and Analytics

26.02.2024 - 17.05.2024

Course description

Osaamistavoitteet

  •  Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät
  • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut
  • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti
  • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa.

Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.

Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät

  • Sisältömarkkinointi
  • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen)
  • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) – Facebook, Instagram, LinkedIn
  • Google Ads video- ja display-mainonta
  •  Sähköpostimarkkinointi
  • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat

Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi

  • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla
  •  Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät
  • Google Analytics
  • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi
  • Mediaseuranta ja tiedonhaku

Assessment criteria

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Course way of working and time table

Opinnot toteutetaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan.

  • Opintojakso toteutetaan Moodle-verkkoympäristössä.
  • Opintojakso on laajuudeltaan 3 op = 81 tuntia opiskelijan työtä.

Course additional info

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY-keskukselta ja Karelia-ammattikorkeakoululta saatu rahoitus.

Course enrolment info

Käytä ilmoittautumistiedoissasi ammattikorkeakoulusi sähköpostiosoitetta.

Opintojaksolle ei voi ilmoittautua ilmoittautumisajan päätyttyä.