Våren
Kursnamn Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminen
Kursdatum 20.01.2025 - 27.04.2025
Yrkeshögskolan Turun ammattikorkeakoulu
Kursens språk Finska
Studiepoäng 5 SP

Bransch HUBBEN för alla, Humanistisk och pedagogisk HUB, Kultur HUB, Business HUB, Entreprenörskap HUB
Lärare Markkinoinnin lehtori Minna Teittinen
Email
För öppna YH studenter Avgiftsbelagd
Nivå YH

Frågor relaterade till registreringspraxis
Anmälningstid 03.12.2024 - 13.01.2025
Kursförverkligande
Anmälningsinformation

Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminen

20.01.2025 - 27.04.2025

Beskrivning

Osaamistavoitteet: Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne. Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla. Sisältö:

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan seuraavista näkökulmista: * mitä ovat nonprofit-organisaatiot * mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa * markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa * millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä * markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan teoriaa tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Förkunskapskrav

Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Bedömningskriterier

H-5

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit ItsLearning-alustalla. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 27.4.2025 jälkeen. Lopullinen arvosana muodostuu osien 1 ja 2 keskiarvosta. Tehtävistä ei anneta erillistä palautetta.

Arbetsformer och schemaläggning

Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 15.1.2024. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 15.4.2024 mennessä.

Info

    • Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
    • Osa 1. Perehdytään esseen muodossa nonprofit-organisaation markkinoinnin erityispiirteisiin ja mahdollisuuksiin lähdemateriaalin avulla.
    • Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
    • Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat ItsLearning-alustalle.
    • Opintojakso on suoritettavissa itsenäisesti täysin opiskelijan oman aikataulun mukaan, tehtävien palautus kuitenkin viimeistään 27.4.2025.

Mer information

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010) sekä muu omavalintainen nonprofit-organisaatioiden markkinointiin liittyvä materiaali.

Anmälningsinformation

Opiskelijakiintiöt:

  • Turku AMK: 25 opiskelijaa
  • Muut AMK:t: 20 opiskelijaa
  • Avoin AMK: 5 opiskelijaa

Turun AMK:ssa on käytössä ristiinopiskelupalvelu, joten ilmoittaudu omassa Pepissä/Pakissa kotikorkeakoulun ohjeiden mukaisesti. Apua ilmoittautumiseen saat tarvittaessa campusonline@turkuamk.fi