Tavoitteet
Sosiaalialan asiakkaiden monialaisten palvelupolkujen ja -prosessien hahmottaminen ja niiden erityisen luonteen ymmärtäminen palvelujärjestelmässä. Opiskelija tunnistaa asiakkaan palvelupolun ja palveluiden haasteita sekä etsii keinoja niiden ratkaisemiseksi. Opiskelija perehtyy palveluohjauksen lähtökohtiin.
Sisältö
Sosiaalialan asiakkaiden erityispiirteet ja -tarpeet palvelujärjestelmässä, asiakkaan tarpeet elämismaailman ja palvelusysteemin yhteensovittamisessa, palveluohjaus asiakkaan palveluiden jäsentäjänä ja koordinoijana, maahanmuuttajatyö; sosiaalisten järjestöjen ja yritysten palvelut.
1-5.
Opintojakson suorittaminen edellyttää SAMK-ID:n rekisteröintiä ja student.samk -sähköpostitilin käyttöönottoa. SAMK-ID:n rekisteröintiohjeet saat opiskelijapalvelusihteeriltä ilmoittautumislomakkeella ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen sitten, kun ilmoittautumisesi on käsitelty.
Tälle nonstop-opintojaksolle pääsee kaikki ilmoittautuneet mukaan. Nonstop-opintojaksojen ilmoittautumisten käsittelyaika on kaksi viikkoa. Joulu- tai kesätauolla (heinäkuu) ilmoittautumisia ei käsitellä. SAMK-ID:n rekisteröintiohjeet saat opiskelijapalvelusihteeriltä ilmoittautumislomakkeella ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen sitten, kun ilmoittautumisesi on käsitelty.
Ilmoittautumisestasi saat automaattisen vahvistusviestin e-lomakkeella ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarkistathan myös roskapostikansiosi.