Tämän kurssin aikana tutustut pelimoottori Unityn peruskäyttöön. Pelien tekeminen vaatii monia erilaisia taitoja ja työntekijöitä, ja myös pelimoottoreita käytetään monin eri tavoin. Esimerkiksi:
Sinun ei välttämättä tarvitse opetella Unity-ekspertiksi jokaisella osa-alueella, vaan voit erikoistua tiettyihin Unityn osa-alueisiin.
Unityn perusteet
Unity kenttäeditorina
Komponentit ja fysiikkasimulaatiot
Ohjelmoinnin perusteet
Skriptit – Pelaajan ohjaimet
Skriptit – Kilpa-ajopeli
Unityn peruskäyttö ei vaadi mitään erityisiä taitoja tai aiempaa kokemusta.
Unity on kuitenkin monimutkainen ohjelma, jonka käyttö peliprojektissa voi vaatia monenlaisia taitoja. Esimerkiksi: 3D-ohjelmien käytöstä voi olla hyötyä, jos käytät Unityä pelikenttien kasaamiseen ja 3D-kappaleiden asetteluun. Vastaavasti aiemmasta ohjelmointitaidosta on hyötyä, kun kirjoitat Unityn toimintaa ohjaavia skriptejä.
Kun opiskelija on tehnyt vähintään 80% tehtävistä, tulee hänen kurssiarvioinnin saamiseksi lähettää sähköpostiviestiä osoitteeseen: viopesupport@metropolia.fi
Arvioinnit pyritään viemään mahdollisimman nopeasi Metropolian opiskelijarekisteriin, mutta tutkintosääntömme mukaisesti enintään neljän (4) viikon kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet opiskelijan ilmoituksen opintojakson suorittamisesta.
Kurssi on 100% itsenäisesti suoritettava kurssi jolle voi ilmoittautua ympäri vuoden 24/7. Kurssin voi suorittaa täysin omaan tahtiin, ajankohdasta tai paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä toimii Metropolian Viope-ympäristö.
Kurssi on 100% itsenäisesti suoritettava kurssi jolle voi ilmoittautua ympäri vuoden 24/7 ja kurssin voi suorittaa täysin omaan tahtiin, ajankohdasta tai paikasta riippumatta.